Top
Csomagolás kell, de nem mindegy, hogyan – Szépségportál
fade
3718
post-template-default,single,single-post,postid-3718,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Csomagolás kell, de nem mindegy, hogyan

Csomagolás kell, de nem mindegy, hogyan

A csomagolás milyenségével kevésbé elégedettek  a fogyasztók, miközben az nagy szerepet játszik egy-egy új termék kiválasztásában.
Globálisan a fogyasztók 11 százaléka nagyon elégedett azzal, ahogyan napjainkban az árukat csomagolják – erre a megállapításra jutott az amerikai MeadWestvaco Corporation (MWV) csomagolóipai cég tíz országra kiterjedő felmérése. Második alkalommal készítették el a felmérést, amellyel olyan, a csomagolással kapcsolatos kérdésekre keresnek fogyasztói válaszokat, mint hogy miként befolyásolja a csomagolás a vásárlói viselkedést,  a termékkel szemben érzett megelégedettséget, mi motiválja a vásárlókat, s milyen a márkahűségük, stb.

Ez utóbbit például jelentősen befolyásolja: globálisan a fogyasztók 36 százaléka vallotta be, hogy a miatt tértek át a régi kedvenc márkájukról egy újra, mert negatívan fogadták, amikor a jól bevált márkájuk csomagolását megváltoztatták. A német vásárlók 57,  a britek 64 százaléka próbált ki valamilyen új terméket, kifejezetten azért, mert megakadt rajta a szeme, s az előbbiek 31, az utóbbiak 28 százaléka részben a csomagolás miatt vásárolt meg ismét egy-egy adott terméket.

A fogyasztók számára a csomagolásnak közel olyan nagy szerepe van egy-egy termék kiválasztásakor, mint a márkának. Miközben a vásárlók szerint ugyan nagyon fontos a csomagolás eredeti funkciója (védi a terméket, stb.), ám fontosabbnak jelölték meg a külsőt, például, hogy legyen szemet vonzó és gyönyörködtető. A válaszadóknak például a 80 százaléka lényeges feltételnek tartja, hogy a csomagolás védje a terméket a szállításkor, 78 százaléka, hogy könnyen lehessen kezelni, belőle az árut kivenni. Ugyanakkor elszomorító, hogy csupán 45 százaléknyian nevezték fontosnak, hogy a csomagolás környezetbarát legyen.

A válaszadók:
•    64 százaléka azért próbált ki egy terméket, mert megakadt rajta a szeme
•    41 százaléka a csomagolás miatt vásárol újra egy terméből
•    36 százaléka váltott új termékre a régi megváltozott csomagolása miatt
•    a fejlődő országokban kétszer olyan fontos szerepet játszik a fogyasztói elégedettségben a csomagolás, mint a fejlett országokban (54, illetve 20 százalék)

Zsuzsa N. Vadász