Top
Oktatófilmek a YouTube-on – Szépségportál
fade
4021
post-template-default,single,single-post,postid-4021,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Oktatófilmek a YouTube-on

Oktatófilmek a YouTube-on

Próbálkoztál már azzal, hogy a YouTube-on is nyomulj? Megéri, megmondjuk, miért.

Már elérte a havi 700 milliót (nem, nem tévedés, a hetes százmilliót) a YouTube-ra feltett szépségtippekkel foglalkozó videók letöltésének a száma – tette közzé a közelmúltban a Pixability. Ez 400 millióval több, mint amennyit 2010-ben mért a you-tube-ra szakosodott cég. Különös érdekessége a dolognak ugyanakkor, hogy a világ vezető márkái alig érdeklik a látogatókat – legalábbis nem ezen a csatornán, ahol az összesnek csupán a 3 százaléka köthető ezekhez a trendekhez. A többi pedig független videó-bloggerektől, a szépségipari újdonságokat, trendeket követő, elemző szakemberektől és média-outlettektől származó videó. A verseny óriási – olvasható az elemzésben –, de megéri a küzdelem, hiszen ma már 2,1 milliót számlál csak a TOP-15 szépségipari videó-bloggerek előfizetőinek a száma.

Egy szépségipari portál a témával foglalkozva egy másik jelentést is idéz, amely azt vizsgálta meg, hogyan viselkednek a nők, miután belépnek az adott portálra. A brit Vouchercloud 1992, 18 évesnél idősebb nőt faggatott ki arról, hogy miként használják ezeket az oktatófilmeket. A megkérdezettek 61 százaléka rendszeres nézőként minősítette magát. Megkérdezték azt is, milyen filmre vadásznak, az eredmény pedig a következő volt:

Füstös szemek: 42%
Kontúrkészítés: 38%
Kiemelés: 35%
Smink elegáns ruhához: 29%
Szemöldökrajzolás ceruzával: 23%

A premiumbeauty.com portál pedig három neves videó-bloggert is bemutat.

Michelle Phan

A 26-éves bosztoni születésű bloggernek körülbelül hatmillió követője van. Angelina Jolie sminkjéről egy éve tett fel filmet, amit közel 4,5 millió ember nézett már meg.

Lisa Eldridge

Közel 800 ezer követője van, s azért tartják számon a legnézettebbek között, mert kereszt linkel celebekkel. Egyébként megfelelő elegyben kínál általános, a napi életben hasznosítható szépségtippeket is.

Pixiwoo

Sam Chapman és Nicola Haste viszi a videó-blogot, aminek 1,5 követője van. A celebek és a divattrendek által ihletett oktatófilmek mellett bohókás kinézethez is kínálnak tippeket.

 

Zsuzsa N. Vadász