Top
Hirdetés: reklámozni pedig muszáj! – Szépségportál
fade
4437
post-template-default,single,single-post,postid-4437,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Hirdetés: reklámozni pedig muszáj!

Hirdetés: reklámozni pedig muszáj!

A reklámok hatnak, „így” vagy „úgy”, de a hirdetés mindenképpen gyakorol valamilyen hatást. Nem mindegy azonban, hogy mit és hogyan vetünk be.

Például napjaink online szférájában.  Mankót jelenthetnek a kutatási eredmények, olyanok például, mint amelyet most hozott nyilvánosságra a Gemius.
Ami idejét múlta
Elsősorban azt kell tudni, mi az, amit nem kedvelnek ma már a potenciális fogyasztók, s mi az, amire „ugranak”.

A hirdetési bannerek vagy linkek átkattintási aránya évről évre egyre csökken. Mind kevesebb a közvetlen kattintás a hirdető céloldalán (a termék vagy szolgáltatás weboldalán). Más szóval, az internet felhasználók már kevésbé lelkesek, hogy azonnal reagáljanak a megjelent hirdetésekre; sokkal inkább már önállóan keresnek rá egy-egy információra a reklámozott termékkel kapcsolatban, vagy írják be a weboldal címét vagy a kulcsszót a kereső ablakba. A reklám maga csak inspiráció, vagy kiindulási pont az internetező számára, hogy felkeltse figyelmét egy reklámozott termék vagy szolgáltatás iránt – függetlenül a hirdetés formátumától: display szponzorált link, vagy videó.
Nem mindegy az időpont
Ami még inkább érdekes, az online forgalmi adatok elemzése lehetővé teszi, hogy beazonosítsuk a hirdetés megjelenése után azt az időszakot és pillanatot, amikor a reklámozott termék, szolgáltatás vagy márka iránti keresések gyakorisága növekszik. Az internet felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első 20 perc eltelte után mutatnak érdeklődést.
Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő 3 órán belül tapasztalható. Ezután a kommunikáció hatékonysága idővel elhalványul, majd szinte teljesen eltűnik. Ez az időszak eltérő az egyes piaci szegmensekben és néhány órától néhány napig tarthat.

Az internet felhasználók tevékenységében egyébként ciklikusság figyelhető meg; a ciklus változatos tulajdonságokat mutat a piaci szegmenstől casino online függően. A reklám hatékonysága (a felhasználóban kiváltott vágy, hogy online rákeressen az ajánlattal kapcsolatos információra) szabályos időszakonként újra magasra szökik, 24, 48, 72 óra, stb.

Egyes iparágakban, ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefon-szolgáltatók), a reklámüzenet akár 7 napig képes túlélni az internet felhasználó fejében. Más piaci szegmensekben (ahol a döntéseket gyorsabban hozzák, mint például online repülőjegy vásárlás, last minute ajánlatok), az érdeklődés hamarabb – 48-72 óra (azaz 2-3 ciklus) után elhalványul.
Hatékony kampány menedzsment

A kutatás rávilágít néhány új paradigma alkalmazására a hatékony kampány menedzsment során. Ilyen például a kampány teljes tartamára kiterjedő pontos felhasználói újracélzás (a reklámüzenet időről időre történő frissítése), mindez az értékelésnek megfelelően korrigálva, figyelembe véve az eltelt idő hatását a vásárlási potenciálra), alkalmazva a céloldalon is (azon az adott webhelyen, ahol a tranzakcióra sor kerül), továbbá, szem előtt tartva az előzményeket (statisztikák) és a reklám által az internetezőkben kiváltott hatást.

 

Zsuzsa N. Vadász