Top
Illatorgia: kevesebb az új parfüm – Szépségportál
fade
1686
post-template-default,single,single-post,postid-1686,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Illatorgia: kevesebb az új parfüm

Illatorgia: kevesebb az új parfüm

Az év második és harmadik negyedében 135 új illatot dobtak piacra Franciaországban, ami jelentős csökkenés a tavalyi év hasonló időszakának 230-as számához képest. Isabelle Ferrand, parfümalkotó, a Cinquième Sens igazgatója a részletekbe is beavat.

 

Az év végéig piacra dobandó illatok 51 százaléka új illat lesz – olvasható a www.premiumbeautynews.com egyik cikkében, de 19 százalékot tesz majd ki a meglévők megújított változata, s 12 százalék a gyűjtőknek szánt illatok. Jelentős még (7 százalékos) azoknak az év végéig piacra kerülő illatoknak az aránya is, amelyek régi receptek megújításával készülnek. Például Jean Patou kijött a Joy Forever-rel,  Oriza Legrand pedif a Volnay termékével.

illatok 2Nem ez az egyedüli változás a korábbiakhoz képest. A forgalmazásban is történt némi mozgás. A férfiaknak tervezett illatok keményen tartják magukat – részarányuk az összes 14 százalékáról 20-ra nőtt az idén –, de azért a kölnik, parfümök 53 százalékát még mindig kifejezetten a női vásárlóknak szánják, a maradékot pedig akármelyik nem használhatja.

Némileg visszaszorulóban vannak a virágillatok – a keleti és a citrusos illatok népszerűbbé váltak (az előbbire példa az Aubade, az utóbbira Giorgio Armani Si, vagy a Fendi Acquarosa illata). Ez azonban nem jelenti azt, hogy a divat nem kedvez a virágillatoknak – az újonnan piacra dobott 71 női illat közül 66 még mindig ennek valamely változata volt (Lolita Lempicka: Elle L’Aime; Estée Lauder: Modern Muse, Vendôme: Boucheron’s Place). A legnagyobb kedvencek a fehér virágok illata, köztük a keserű narancsból nyert olaj, az ylang-ylang, a vanília és a jázmin. Továbbra is szívesen kevernek be gyümölcsillatokat – különösen körtét és fekete ribizlit– ezekbe a kölnibe, parfümökbe.

A férfiak számára borostyános, fás illatokat szánnak: 74 százaléka az újaknak ezek valamely változata. Egy éve még csak 40 százalékos volt ezeknek a részaránya. Nem véletlen – a sikert az ilyen és hasonló „férfias” illatokkal asszociálják. Példaként említi a cikk a babérillatot, ami kiérződik Paco Rabanne Invictus-ából. Érdekes, hogy vannak olyan férfiillatok, amelyek intenzitásukkal tűnnek ki – elsősorban a keleti piacokon van erre igény, s hamarosan várható a Hermès: Terre d’Hermès-ének vagy a Dior Fahrenheit-jának új változata.

Zsuzsa N. Vadász