Rekorddöntő Cosmoprof Worldwide Bologna 2015
Nem lennénk meglepve ha ez elkövetkező időben számos szépségipari, kozmetikai és wellness terméket propagálnának majd úgy a gyártók és a forgalmazók, hogy nagy sikert arattak a Cosmoprof vásáron. Az idei most ért véget.
Rekordokat döntött a napokban Bolognában végetért Cosmoprof Worldwide Bologna 2015. Európa legnagyobb kozmetikai vásárán minden eddiginél több érdeklődő és szakmai látogató fordult meg, hogy megtekintse a rekordszámban kiállított termékeket.
A most közzétett gyorsmérleg szerint tavalyhoz képest 20 százalékkal több, 248 ezer látogatót vonzott a számos kísérő rendezvénnyel és a vásáron belüli kiállításokkal színesített esemény. Közülük 79 ezren külföldről érkeztek – a határokon túlról odalátogatók száma 30 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbi számot. Ez is aláhúzta a vásár valódi nemzetközi vezető szerepre utaló voltát, miként az is, hogy a közel 2500 kiállító 70 százalékos külföldi volt. Óriási volt a médialefedettsége is: több, mint ezer újságíró akkreditáltatta magát, mellettük 540 blogger, akiket százezernél többen is követtek, s 2,2 millió közösségi portálbeli elérést produkáltak a vásár ideje alatt.
Mint korábban már beszámoltunk róla, Immár több mint negyven éve a Cosmoprof a világ egyik legfontosabb nemzetközi szépség- és kozmetikai ipari bemutatkozási lehetősége, amely az utóbbi időben már a wellness területének is az egyik legjelentősebb bemutatkozási fórumává vált. A kiállítás mintegy 30 százaléka a parfüméria tematikája köré rendeződik, a második legnagyobb arányt – 20 százalékot – a hajápolás foglalja el. 16 százalékkal képviselteti magát a csomagolóipar, 15 százalékkal a köröm-, 10 százalékkal a szépség- és wellness-, s 9 százalékkal a zöldipar.
A vásár jellegzetessége – amellett, hogy hagyományosan nagy szerepet kapnak az innovációk és az újdonságok – egyebek között az is, hogy szakosított rendezvényeknek is helyt ad. A gyógyfürdők, wellness tematikának egyik kiemelkedő rendezvényeként kerül sor a kétnapos nemzetközi szimpóziumra (International SPA Symposium), amely gyakorlatilag egy kétnapos oktatói program, amelyen a legfrissebb újdonságok titkaiba avatják be a résztvevőket. A parfümária, kozmetikai szekcióban az úgynevezett Extraordinary Gallery kínál lehetőséget az ismert cégek számára a legújabb technológiát képviselő termékeik bemutatására, továbbá a luxuskozmetikumok terén a trendek megismertetésére. Lehetőséget kapnak azonban a start-up cégek is, amelyek saját külön kis kiállításukon, a spot on Beauty-n mutatkozhatnak be.