E-kereskedelem: jellemző a márkahűség
Habár már jó ideje szokogatjuk az e-kereskedelem kínálta lehetőséget, úgy tűnik egyre többek számára az már a napi gyakorlat részévé vált.
Nem csak az élelmiszerek és az italok vásárlása terjed az elektronikus, tehát e-kereskedelem formájában, egyre többen szerzik be napi pipereholmijukat interneten keresztül. Ráadásul az előrejelzések szerint az elkövetkező időszakban az e-kereskedelmi forgalom rohamos térhódítására számíthatunk – amit a kozmetikai és pipere-, valamint háztartási-vegyipari cikkek forgalmazóinak sem árt észben tartaniuk. A Kantar Worldpanel által a közelmúltban készített felmérés szerint a múltban ragadó boltoknak és márkáknak lassan, de biztosan eljönnek a végnapjai.
Az FMCG piaca
Az előrejelzés szerint 2016-ra az e-úton bonyolított fogyasztási cikkek kereskedelme a jelenlegi 36 milliárd dollárról 47 százalékkal megugrik (azaz 17 milliárd dollárral), s ezzel a teljes FMCG piac 5,2 százalékát hasítja ki magának (jelenleg 3,7 százalékos az arány).
Ázsia lesz a motorja a növekedésnek – Dél-Koreában például 2016-ban az FMCG piac 13,8 százaléka e-kereskedelmi formában realizálódik. Franciaországban a jelenlegi 3,9-ről 6,1 százalékra, az Egyesült Királyságban pedig 4,9-ről 5,5 százalékra emelkedik a részaránya.
A tipikus online vásárló
Jelenleg a tipikus online-vásárló közép- vagy felsőosztálybeli, jobban kedveli a márkákat, mint a no-name termékeket. Amiből annyi a tanulság, hogy a márkás termékek forgalmazóinak érdemes ezt a réteget megcélozniuk, mint potenciális internetes vásárlókat.
Érdekes adalék: Franciaországban az interneten vásárlók 55 százaléka mindig ugyanazt a vásárlási listát használja!
A cél tehát nem lehet más egy adott márka számára, mint felkerülni erre a bizonyos vásárlási listára – hívja fel a figyelmet a felmérésről hírt adó Premiumbeautynews.com portál.