Kozmetikust mobilról – a szépségiparban is nő a mobileszközök súlya
Hazánkban is egyre többen nyúlnak mobilkészülékeikhez, ha szépségipari szolgáltatást keresnek: a Fesh.hu adatai szerint már 34 százalék keres kozmetikust vagy fodrászt okostelefonról.
Magyarországon a kozmetikával, fodrászattal vagy épp szoláriummal kapcsolatban indított keresések 34 százaléka mobilról indul, míg a táblagépes keresések 7 százalékot tesznek ki a Fesh.hu adatai szerint. A szépségszalonok árait összehasonlító oldal adatai szerint ugyanakkor legtöbbször még mindig asztali számítógépet és laptopot használnak a felhasználók (59%-ban). Ezeket leginkább vidéken részesítik előnyben, míg mobileszközről a budapestiek böngésznek a legtöbbet.
Tőlünk nyugatabbra az eszközök tekintetében már fordítottak az arányok: Amerikában például a felhasználók kevesebb mint egyötöde, 19 százaléka kapcsolja csak be asztali számítógépét, ha a közelben található, körömápolással foglalkozó szalont keres. Igaz, egyes szolgáltatásoknál – mint a manikűr-pedikűr – a magyar arány is kedvezőbb: a hordozható eszközről indított keresés ezen a területen 46 százalékot tesz ki.
A szépségiparban sem újdonság, hogy a mobilon való böngészés, illetve az átlagosan mobilon eltöltött idő rohamosan növekszik: a Fesh.hu adatai szerint a mobileszközöket használók száma már 2014-ben meghaladta az asztali számítógépről internetezőkét. Érdekesség azonban, hogy a mobileszközök közül a legtöbben iPhone-t vagy iPadet használnak, ha szépészeti szolgáltatásokat keresnek.
A szépségiparban is újít a Google?
A Google keresőalgoritmusának legújabb módosítása valószínűleg tovább növeli a honlapok forgalmában a mobileszközök súlyát, ami a fentiek alapján jelentősen érintheti a szépségiparral foglalkozókat. Az április 21-én életbe lépett változásnak köszönhetően ugyanis a tabletről vagy okostelefonról indított kereséseknél a Google hátrasorolja azokat a találatokat, amelyek nem mobilra optimalizált oldalra vezetnek. Ráadásul a könnyen kezelhető honlapokra az oldal címe alatt elhelyezett mobilbarát címke is felhívja a felhasználók figyelmét.
A jobb találati helyezés azért fontos, mivel az imforza.com adatai szerint a felhasználók háromnegyede sosem nézi meg a keresési eredmények második oldalát, csupán a top 10-es listát pörgeti végig. A kattintások 18 százalékát a listaoldal találatai közül az első, 10 százalékát a második, 7 százalékát a harmadik weboldal kapja.
„Magyarországon a szépségiparban még csak egy szűk kör ismerte fel a mobilra optimalizált oldalak fontosságát, ennek köszönhetően jelentős többletforgalomra tehetnek szert azok a szalonok, amelyek az elsők között alkalmazkodnak a legújabb trendekhez és így az okoseszközök térhódításához” – mondta az eredmények kapcsán Csépe Aniella, a Fesh.hu operatív vezetője. – „A saját honlap optimalizálása mellett a másik út, ha külön profillal megjelennek egy mobilra optimalizált gyűjtőoldalon. Ezt a lehetőséget kínáljuk mi az interneten jelen lévő szalonoknak” – tette hozzá a szakember.