Facebook: Egyre többen hirdetnek rajta
Habár egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség a Facebookon, a jelenlét a közösségi oldalon mindenképpen ajánlatos, még a kis(ebb) szalonok , üzletek számára is. Te mi mellett voksolnál?
Tudtad-e, hogy egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon? A kis- és középvállalkozásoknak mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 000 forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán.
Az RG Stúdió Kft. 209 Facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végzett – az MTI által ismertetett – kutatásában részt vettek 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és eseményeket használó kkv-k száma is, rendre 13 százalékkal és 10 százalékkal.
Mire jó ez?
A legtöbb kiscégnk (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel történő kapcsolattartás (29,2 százalék).
A kkv-k többsége, 52,3 százaléka ugyanakkor kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
Más csatornák is népszerűek
Az eredmények szerint a YouTube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt ugyan, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.