Szépségipari cikkek: Csökkenő forgalom, növekvő árak
Sorrendben a második év volt 2013, amikor Franciaországban csökkent a speciális boltokban forgalmazott szépségipari cikkek iránti igény.
A 2012-es 0,9 százalékos visszaesés után tavaly 1,5 százalékkal mérséklődött azoknak a cikkeknek (parfümök, bőrápolási és sminktermékek) a forgalma, amelyeket specializált boltokban – azaz nem gyógyszertárakban és szupermarketekben – bonyolítottak. Egy francia szakszövetség, az FFPS szerint azonban nagy volt a szórás, egymástól nagyon is eltérően teljesítettek a különféle termékek és boltfajták. Például a bolthálózatok és az áruházak növelni tudták a forgalmukat ezekből a termékekből, miközben a független boltok rosszabbul zárták az évet. A smink- és bőrápolási termékek teljesítménye pedig meghaladta a kölnikét, parfümökét.
Boltfüggő a forgalom változása
Franciaországban a szépségipari bolthálózatok képviselik a piac 76 százalékát, s ők tavaly a megelőző évvel megegyező forgalmat bonyolítottak. Ezt a jelentésről beszámoló Premium Beauty News azzal magyarázza, hogy az év utolsó hónapjában 0,5 százalékkal nőtt a forgalmazott termékek értéke, s 59 új bolt nyílt. Az áruházak bonyolítják e termékek forgalmának a 9 százalékát – eladásaik 0,5 százalékkal bővültek tavaly, miközben az outletekben 3,8 százalékkal csökkent a forgalom (bár ennek ellenére négy új üzlet is nyílt). A független boltok vitték el igazán a kereslet miatti visszaesés balhéját: 9,8 százalékkal mérséklődött a forgalmuk tavaly az előző évhez képest.
A smink ellenálló
A legjobb teljesítményt a sminkcikkek hozták. Forgalmuk alig-alig esett vissza (0,7 százalékos lett a mínusz 2012-höz képest). Ezen belül a legjobban a rúzsok és a különféle ajándékcsomagok vitték a prímet, 5 százalékos növekedéssel.
A bőrápolási termékek forgalma 1,7 százalékkal csökkent tavaly a bázishoz képest. Ezen belül azonban javított a mérlegen az öregedés-gátló termékek csoportja (+3,7 százalék), valamint a hidratálók (+2,8 százalék).
Az illatok piaca 1,7 százalékkal zsugorodott. Ugyanakkor az emelkedő árak valamelyest kompenzálták a csökkenő eladásokat (-4,2 százalék).