E-marketing 1 – Gondolkozz el rajta!
A szépségszalon forgalmának fellendítésében segíthetnek az e-marketing kampányok – most kezdődő sorozatunkkal segítünk Neked eligazodni!
Tagadhatatlan, hogy Magyarországon még messze nem annyira bevett része a szépségszalonok mindennapi üzletmenetének az internet és általában az elektronikus út által kínált lehetőségek kiaknázása. Pedig ennél olcsóbb marketing eszköz csak kevés létezik, ha egyáltalán. Az e-marketing kampányok nagyon sok célra bevethetők, kezdve a termékek és szolgáltatások promóciójával, a vendégek megtartásán át, egészen új ügyfelek becsábításáig.
A lehetőségek tárháza
Az persze látszik, hogy egyre több szalontulajdonos (miként egyébként nem csak a szépségiparban dolgozó szolgáltató cég) dönt úgy, hogy érdemes időt és energiát, s némi pénzt is áldozni arra, hogy komolyabb jelenlétet teremtsen magának a közösségi média-felületeken. Hogy mennyire megéri mindez, egy példán keresztül tudnánk demonstrálni: a fejvadász cégek közül mind többen térnek át a közösségi média felületeinek, ha nem is kizárólagos, de nagyon komoly használatára a potenciális jelöltek felkutatásában, sajátos eszközöket dolgozva ki erre a felületre. Ha nekik, akik ebből élnek, megéri időt, energiát és némi pénzt is beletenni a közösségi felületeken való jelenlétben, miért ne érné meg a szépségipar hazai szereplőinek?
Mi is az e-marketing?
Persze az e-útnak nevezett, internet-alapú marketingnek is nagyon sok fajtája, módja, lehetősége létezik. Ha meg szeretnénk határozni, hogy pontosan mit is jelent az e-marketing, valami olyat mondanánk, hogy a direkt marketingnek az a formája, amely elektromos úton teríti az üzeneteket az ügyfeleket/vendégeket tartalmazó adatbázisban lévő címzettek számára, olyanoknak, akiket érdekelnek a szalonod hírei, marketing üzenetei. Ezek közül a legfontosabbakat:
• hírlevél
• különleges ajánlatokat tartalmazóanyagok
• promóciós anyagok
• kuponok
• szépségtippek
• újdonságok (kezelések, szolgáltatások, termékek
Sorozatunk következő cikkét jövő pénteken olvashatjátok!