Top
E-marketing 2 – Az első lépések – Szépségportál
fade
4290
post-template-default,single,single-post,postid-4290,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

E-marketing 2 – Az első lépések

E-marketing 2 – Az első lépések

A szépségszalon forgalmának fellendítésében segíthetnek az e-marketing kampányok – sorozatunkkal segítünk Neked eligazodni!

Az E-marketingben meglévő lehetőségeket bemutató sorozatunk előző részében arra próbáltuk rávenni az olvasóinkat, hogy gondolkozzanak el ennek az üzletet potenciálisan fellendítő, talán a legolcsóbb marketing eszköznek a bevetésén. Egyben felsoroltuk a legelterjedtebb formáit/fajtáit.
Sorozatunkat azokkal a „házi feladatokkal” folytatjuk, amelyek elvégzése alapfeltétele annak, hogy bármilyen e-marketing kampányba kezdjél. A bőség zavarával kell annak megküzdenie, aki a szakirodalomban utána szeretne olvasni az e-marketingre való felkészülés részeként. Mi elvégeztük a feladatot, íme, az összesítésünk:

Lépés 1. Állítsd össze az adatbázisodat!

Az e-marketing elengedhetetlen feltétele egy megfelelő, pontos, napra kész adatbázis, amelyből mindig ki tudod válogatni az adott kampány célközönségét. A különféle célú kampányoknak más és más célközönsége. Célszerű a folyamatosan karbantartott adatbázist számítógépben, például Excel formátumban tárolni, mert az lehetővé teszi az egyszerű és célzott válogatást.

Lépés 2. – Határozd meg a konkrét célodat!

Döntsd el, hogy pontosan mit szeretnél elérni. Más eszközhöz és módszerhez kell folyamodnod akkor, ha a vendégkörödet szeretnéd bővíteni; megint mást kell bevetned, ha egy új szolgáltatást kívánsz promotálni; s az is más megközelítést kíván, ha a célod az, hogy a kapcsolatodat ápold a kuncsaftokkal.

Lépés 3. – Határozd meg az adott kampány célközönségét!

A cél meghatározásából egyenesen következik a célközönség kiválasztása. Ha megfelelő az adatbázisod, abban nem csak olyan adatok szerepelnek benne, mint a név, a cím, a telefonszám, hanem fontos információk, például a kor, az érdeklődési kör, a speciális igény, stb. Minél konkrétabb és részletesebb az adatbázisod, annál célzottabban és személyre szabottabban tudod elérni az ügyfeleket. És annál nagyobb a cél elérésnek az esélye.

Lépés 4. Válaszd ki az adott célnak leginkább megfelelő eszközt!

A választék széles – az egyszerű üzenet eljuttatására elegendő akár egy sima e-mailes üzenet; de ha például egy új terméket szeretnénk bevezetni, célszerű azt egy az üzenethez csatolt rövidebb-hosszabb, tartalmas promóciós anyaggal megtenni; vagy ha folyamatos hírekkel, üzenetekkel, felmérésekkel, stb. szeretnénk ellátni ügyfeleinket, vendégeinket, akkor nem árt, ha tesszük ezt a rendszeres időközönként elkészített hírlevéllel. A tárház nagyon széles, minden célra meg lehet találni a legalkalmasabbat.

Lépés 5. – Alakítsd ki saját stílusodat!

Mind képi, mind verbális stílusod legyen egyedi, hogy megkülönböztessen másoktól. Legyen saját színvilágod, általad mindig használt betűtípus, tipográfiai megoldás, jó, ha van logód és egy ütős jelmondatod is. Hidd el, megéri az ebbe befektetett idő, pénz és energia!

Sorozatunkat folytatjuk

 

 

Zsuzsa N. Vadász