Top
Kitekintő: Ez megy Kínában – Szépségportál
fade
4305
post-template-default,single,single-post,postid-4305,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Kitekintő: Ez megy Kínában

Kitekintő: Ez megy Kínában

Egyre több kínai kozmetikai márka válik nemzetközi hírűvé, ha nem is rögtön globálisan, de az ázsiai, csendes-óceáni térségben feltétlenül. Kínában ez az ágazat is rohamosan fejlődik.
A fejlődést jól mutatja a májusban, Kínában, pontosabban Sanghajban rendezett China Beauty Expo, amelyen óriási látogatói és szakmai érdeklődés kísérte a bemutatkozó cégeket, azok termékeit. Valószínűsíthető, hogy lassan már Európába is elérnek ezek a valóban színvonalas termékek, hiszen 80 ország és régióból több mint negyed millióan látogattak el a vásárra, amelynek keretében 127 ezer négyzetméter területen, 11 pavilonban, azon belül közel 6500 standon több mint 1800 vállalat mutatta be kínálatát.

Ambiciózus kínai márkák

herboristA vásárt néhány nagyon ambiciózus kínai márka megjelenése jellemezte – számol be tudósításában a premiumbeauty.com szakportál. Ezek zömét a korábban jelentős ázsiai, illetve globális márkáknak a helyi piacon dolgozó kínai forgalmazók és alvállalkozók hozták létre, a termék design és a marketing területén összegyűjtött tapasztalatukra támaszkodva,
A kínai kozmetikai márkáknak ez az új generációja a legnagyobb kínai kozmetikai cég, a Jawha Group Herborist márkáját tekinti példaképének. A stratégiájuk lényege pedig az, hogy hírességekkel promotálják a termékeket, s pénzt, energiát nem sajnálva igyekeznek rangot adni a „Made in China” (Kínában készült), sőt még inkább a „Made better in China” (Kínában jobb készül) jelszónak.

 

De milyen is ez a kínai kozmetikai piac?

Gigantikus – válaszolhatjuk meg látatlanba a kérdést, ha arra egyszavas reakciót kell adni. Egy kínai piaci elemzés szerint 2012-ben 26 milliárd dollár értéket képviselt.

Sok részletet tudhatunk meg egy másik tanulmányból, a Reportbuyer.com által a kínai kozmetikai ipar 2013-16-os helyzetéről készített jelentéséből. Eszerint a kozmetikai piac éves növekedési üteme 21,5 százalékos volt 2012-ben (2013-as adat még nem áll rendelkezésre), s egyelőre még a nagy nemzetközi márkák húzzák a piacot. Mi sem jellemzőbb a helyzetre, mint az, hogy a három legnépszerűbb márka, a L’oreal Paris, az Olay és a Mary Kay 12,45 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.

LiushenA kozmetikai piac legnagyobb szeletét a bőrápolási termékek hasítják ki maguknak, ezeken belül a krémek, az anti-ageing termékek a legnépszerűbbek. A sminktermékek piaca viszonylag későn kezdett el bővülni, ám annál gyorsabban, az éves növekedési üteme már 20 százalék körüli. Még csak kis súllyal képviseltetik magukat a teljes iparon belül a férfikozmetikumok, illetve a gyerekeknek szánt termékek.

A hazai kozmetikai ipar szereplői közül a sanghaji Jahwa United Co., Ltd. a vitathatatlan vezető, olyan márkákat kínálva, mint a Liushen, a Herborist és a Maxam. Folyamatosan megújul a paletta – például 2012-ben négy márkát – Chinfie, Cortry, Ruby, Cocool – kivontak, három újat – Giving, Soft Sense, Tea Beauty – pedig bevezettek. A márkacserék is azt a célt szolgálják, hogy a közép-felső és a felső minőségi szegmensben legyenek vezető márka, s ez érvényes mind férfi, mind a női, mind a gyermek, mind bébi termékekre. Ennek megfelelően ezeket a márkákat egyre inkább franchise kozmetikai boltokban, hálózati csatornákon keresztül és speciális árusító helyeken lehet beszerezni.

S mint láttuk, a mostani nagy kozmetikai vásáron megjelenő kínai cégek közül egyre több igyekszik a Jahwa nyomdokaiban lépkedni. Nem árt tehát, ha lassacskán megtanuljuk a prémium kínai kozmetikai márkák nevét!

 

Zsuzsa N. Vadász