Digitális eszközök nélkül nincs üzlet
A kereskedelemben jó digitális stratégiával, az online és offline eszközök kombinálásával és „élményüzlettel“ több vásárló vonzható be.
A CBRE, a világ vezető ingatlantanácsadó cége most közzétett kutatási eredményei szerint a kiskereskedők túlnyomó többsége (87%-a) úgy érzi, a digitális technológiák jótékony hatással lesznek a forgalmukra, és többségük (80%) szerint az üzletekbe látogató vásárlók száma is nőni fog.
A digitális technológia integráns részét alkotja a kereskedők fegyvertárának. Szinte mindegyik megkérdezett (85%) rendelkezik olyan eszközzel, ami a digitális stratégiájára épül, és meggyőző többség (87%) működtet webáruházat. A digitális technológiát a kereskedők arra is használják, hogy bevonzzák a vásárlókat az üzletbe a közösségi médián keresztül, okostelefon-alkalmazással, vagy helymeghatározás segítségével.
„A digitális korban ma még fontosabb, hogy a kereskedők értsék a márkáikat és azt, hogy a vásárlók miként lesznek elkötelezettek. A technológia fejlődése erre egyre több eszközt kínál, így a kereskedők, akik felhasználják a digitális technológiákat, nagyobb eséllyel lesznek sikeresek. Ez igaz a teljes kiskereskedelmi szegmensre az élelmiszertől a divatáruig, a luxuscikkektől a tömegtermékekig.” – nyilatkozta Neville Moss, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásokért felelős vezetője. „A sikeres digitális stratégiák egyértelműen befektetést igényelnek, aminek nemcsak a technológia költségét, de az azt működtető munkatársak felvételét és betanítását, és az üzleti modell újra-szervezését is fedeznie kell. Ez a befektetés az új technológiába nélkülözhetetlen, hogy a versenytársak elé kerüljenek.” – tette hozzá Neville Moss.
Digitális eszközök
• A kereskedők 85 százaléka rendelkezik digitális eszközökkel
• Majdnem minden kereskedőnek (87%) van webáruháza
• A kereskedők 88 százaléka használja a közösségi médiát (Facebook, Twitter) hogy kapcsolatba lépjen a vásárlókkal
• A kereskedők több mint fele rendelkezik okostelefon alkalmazással, 35 százalék működtet az üzletekben digitális kijelzőt/kioszkot termékkeresésre és vásárlásra.
Üzlethelyiségek
• A kereskedők kétharmada változtatott az üzlet kialakításán. Ebbe beletartozik a táblagépek vagy digitális kijelzők telepítése az online rendelésekhez és a teljes árukészletet bemutatásához, illetve nagyobb „élményre sarkalló” üzlethelyiségeket alakítottak ki.
• A boltok berendezésének változtatása folyamatban, a kereskedők 58 százaléka tervez további újításokat.
• Csak a kereskedők 18 százaléka válaszolta az, hogy a digitális technológia térhódítása nem befolyásolta a boltok berendezését és nem is tervez változtatást a jövőben.
Forrás: http://www.cbre.hu