Top
A legértékesebb kozmetikai márkák – Szépségportál
fade
3803
post-template-default,single,single-post,postid-3803,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

A legértékesebb kozmetikai márkák

A legértékesebb kozmetikai márkák

Az idén 15 kozmetikai és háztartási vegyipari cég került fel a Brandirectory által készített, a világ 500 legértékesebb márkáit rangsoroló toplistára.

Tarolnak az amerikai cégek a toplistán, amelyet azonban egy francia cég, a L’Oreal vezet, s amelynek képzeletbeli dobogóján Gilette, illetve az Avon kapott még helyet. Igaz, a legértékesebb ehhez az ágazathoz tartozó márkát is csak a 110. helyre rangsorolták a készítők, akik az egyes márkákhoz kapcsolható jövőbeni bevételeket alapul véve határozzák meg azok értékét, majd ezt felbecsülve kapják meg, hogy milyen áron lehetne értékesíteni az adott márkát. A 15 legértékesebb kozmetikai és háztartási vegyipari márka közül tíz amerikai, három francia és egy-egy német, illetve japán.

A teljes TOP-500-as listát az amerikai Apple vezeti, második a dél-koreai Samsung, a harmadik pedig a szintén amerikai, a Microsoft.  Az Egyesült Államok márkái a teljes 500-as listán is taroltak: 185 van belőlük. Az USA gazdaságának a fölényét mutatja az is, hogy a 10 legértékesebb márka közül 9 ottani. A második legtöbb listára felkerült márkával Japán büszkélkedhet, amit Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság követ.

A listán helyet kapó kozmetikai és háztartási vegyipari márkák összértéke mintegy 78 milliárd dollárra rúg, ami jelentős – 38 százalékos – emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Az ágazat amúgy is tarolt, hiszen egy sor márka – a Pampers, az Olay, a Procter&Gamble és az Unicharm Corp.– tavaly nem is fért be a tOP-500-ba.

Legértékesebb márkák, kozmetikai és háztartási vegyipari cégek
Forrás: Brandirectory
(Millió USD, Brand-Finance, Global 500, 2014.)
HELYEZÉS TOP-500-on Helyezés ágazaton belül CÉG Származási ország Értéke (USD  casino MD)
2014 2013 2014 2013
110 115 1. L”Oréal Franciaország 10 766 8 696
138 125 2. Gillette USA 8 409 7 245
194 217 3. Avon USA 6 384 5 169
204 423 4. Pantene USA 6 163 5 974
207 182 5. Nivea Németország 6 079 5 843
228 6. Pampers USA 5 590            –
281 7. Garnier Franciaország 4 809 4 579
293 303 8. Estée Lauder USA 4 589 3 870
345 201 9. Lancôme Franciaország 4 088 3 450
346 81 10. Olay USA 4 083 3 955
389 11. DURACELL USA 3 757            –
409 12. Johnson”s USA 3 603 3 127
422 240 13. Colgate USA 3 504 4 633
483 14. P&G USA 3 106            –
484 15. Unicharm Corp Japán 3 104            –
MINDÖSSZESEN 78 034 56 541

 

Zsuzsa N. Vadász