Top
Biodiverzitás – elvárjuk a tiszteletét – Szépségportál
fade
4141
post-template-default,single,single-post,postid-4141,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Biodiverzitás – elvárjuk a tiszteletét

Biodiverzitás – elvárjuk a tiszteletét

A szépségipar is mind környezettudatosabbá válik, amit a fogyasztói, ügyfelei meg is követelnek. Most egy felmérés is bizonyítja, a biodiverzitás fontos számunkra.

Egyelőre még nagy a szakadék a fogyasztók/kuncsaftok és az őket kiszolgálók/ ellátók között a biodiverzitás fontosságának a kérdésében. Míg ugyanis az előbbiek 87 százaléka szeretné, ha cégek magukénak éreznék ennek fontosságát, a 100 vezető szépség- és testápolási cég közül csak 27 foglalkozik a témával honlapján vagy a társadalmi felelősségvállalásáról készített jelentésében. Egyebek között erre a megállapításra jutott az UEBT (Union for Ethical BioTrade, azaz az etikus biokereskedelmi egyesülés) 2014-es Biodiversity Barometer felmérése.

Mindezt egyébként akkor, amikor az Európai Unió arra készül, hogy leszabályozza a genetikai forrásokhoz jutást. De nem csak szabályozói oldalról érezhető az ipar számára a nyomás – hiszen az idén februárban hétezer brazil, kínai, kolumbiai, német, francia, amerikai, brit és vietnami fogyasztó megkérdezésével végzett felmérés eredménye is sokat mondó.

Kezd beszivárogni

Magyarországra is már kezd beszivárogni, itt is kezd elterjedni a fenntarthatóságot szem előtt tartó fogyasztói viselkedés. Még akkor is, ha nem nevezzük ezt nevén: hiszen, amikor bioterméket vásárolunk, amikor természetes kozmetikumokkal végezzük a kezelést, vagy éppen olyan termékeket keresünk a polcokon – nos, akkor magunk is teszünk már valamit a biodiverzitás fenntartásáért. Úgy viselkedünk, mint a felmérésben részt vettek 84 százaléka, aki kimondta, hogy fontos személyesen is hozzájárulni ehhez a célhoz.

Fogyasztói elvárások

Ami a kozmetikumok használatát, fogyasztását illeti. A válaszadók 87 százaléka szerint olyan terméket kell használni, amely természetes alapanyagokból készük. A fogyasztók nagyon igénylik az eredet átláthatóságát is – 77 százalékuk szereti tudni, melyik alapanyag, honnan származik.
A vállalatoktól elvárják a biodiverzitást tiszteletben tartó beszerzési politikát (87 százalék), van, ahol ezt alapvető fontosságúnak mondják – ilyen például Brazília és Kolumbia, ugyanakkor másutt (Franciaországban és az Egyesült Királyságban) kevésbé (34 százalék). Abban ugyanakkor nagy az egyetértés, hogy a cégeknek információt kell szolgáltatniuk az e téren tett konkrét lépéseikről (85 százalék mondta ezt).

Élen a feltörekvők

Még egy érdekes dolog, amire a felmérés rávilágított – emeli ki az arról hírt adó premiumbeuty.com: a biodiverzitás a feltörekvő piacokon fontosabb része ma az életnek, mint a fejlett világban, amit az mutat, hogy miközben az előbbi csoporthoz sorolt országokban a megkérdezettek 90 százaléka jól meg tudta határozni mi  is az a biodiverzitás, a fejlett államok polgárainak csak a 49 százaléka volt ezzel tisztában.

Mi is a biodiverzitás?

„A biodiverzitás, magyarul biológiai sokféleség az élőlények minden öröklött változatosságát jelenti, az ökoszisztémák közti különbségektől az őket alkotó fajokon át az egyes fajokon belüli genetikai variációkészletig (genetikai sokféleség). Nemcsak a Föld fajainak sokféleségét, hanem a fajon belüli variabilitást és az élőlényegyüttesek változatosságát is értjük alatta.” (Wikipedia)

Zsuzsa N. Vadász