Top
A kozmetikumok uralják az online FMCG piacot – Szépségportál
fade
4751
post-template-default,single,single-post,postid-4751,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,tribe-no-js,flow-ver-1.3.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

A kozmetikumok uralják az online FMCG piacot

A kozmetikumok uralják az online FMCG piacot

Te vásárolsz az interneten piperecikkeket és kozmetikumokat? És Te is az ár alapján döntesz elsősorban? Jó, ha tudod, nem vagy egyedül, a magyarországi online vásárlók is hasonlóan viselkednek.

 

A kozmetikumok és a piperecikkek az interneten leginkább húzó termékcsoportokhoz tartoznak, s a trend is növekvő: míg 2013-ban az interneten FMCG terméket vásárlók fele, tavaly már közel kétharmada rendelt valamilyen szépségápolási cikket online. A hagyományos üzletekben a napi fogyasztási cikkek közül ezzel szemben elsősorban friss élelmiszereket (85%), tartós vagy féltartós élelmiszereket (67%), valamint italárukat (67%) vásárolunk – olvasható egyebek között a KutatóCenter jelentésében.

Forrás: KutatóCenter

Forrás: KutatóCenter

Mindent visz az ár

Győrfi Anna

Győrfi Anna

A napi fogyasztási cikkek kiválasztása esetén egyértelműen az ár a döntő szempont, megelőzve a márkát és a forgalmazót. Ezzel összecseng, hogy az FMCG termékeket kínáló webáruház kiválasztása esetén is a kedvező árak és alacsony szállítási díjak nyomják a legtöbbet a latba, ugyanakkor a széles választék csak egy hajszállal szorult a második helyre. Míg előbbit a neten vásárlók 75 százaléka jelölte meg a legfontosabb szempontok között, a termékkínálatot 69 százalék emelte ki. „A harmadik és negyedik helyre befutó rövid szállítási időt és megbízhatóságot már csak az online vásárlók körülbelül egyharmada említette – jegyezte meg Györfi Anna, KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – Ez arra utal, hogy az FMCG piacon a kisebb online boltoknak nagyon nehéz felvenni a versenyt az alacsony árakat és széles választékot kínáló nagy webáruházakkal.”

Tovább nőhet az online FMCG piac

A következő évben tovább bővülhet az FMCG cikkek online piaca: a rendszeresen netezők 62 százaléka tervezi, hogy valamilyen terméket fog vásárolni az interneten keresztül, és körükben 31 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten napi fogyasztási cikkek online vásárlását tervezik.
A kategórián belül ugyanakkor nem várható nagy átrendeződés: a legtöbben továbbra is piperéket és kozmetikumokat rendelnének a netről, ezt követik a gyógyszerek, vitaminok és étrend-kiegészítők, a háztartási és vegyi áruk, valamint tartós és féltartós élelmiszerek.

A felmérés

Az E-Shopping FMCG Report a KutatóCentrum évente készített kutatása, mely a lakosság napi fogyasztási cikkekhez kapcsolódó online vásárlási szokásait és trendjeit vizsgálja. Az adatgyűjtés 2014. október-novemberében, 1220 internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve.

Zsuzsa N. Vadász